• White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • Forfatterens bildeNorges Paintball Liga

Viktig Info: Regler for Farger og Utstyrssjekk før Turneringen

Vi nærmer oss neste runde med NPL, og derfor ønsker vi å komme med en liten melding vedr bruk av farger på tøy og slitasje.

Foto: Jonas Kjøl

Forbud mot gule farger

Vi minner om at gul farge på tøy og spillerutstyr er strengt forbudt. Dommerne vil være ekstra oppmerksomme på dette resten av sesongen. Sørg for at all utrustning og bekledning er fri for gul farge før turneringen starter.

Unntak: Små detaljer som dekker noen få cm tillattes som for eksempel sponsor logoer eller andre på drakter. Klistermerker gis ikke noen unntak. Er man usikker ber vi om at kaptein henvender seg til hoveddommer.

Sjekk utstyret ditt!

Vi ber alle spillere om å være nøye med å sjekke utstyret sitt for slitasje og hull. Under den siste NPL-runden hadde dommerne noen utfordringer knyttet til dette. Selv om det tas hensyn til vanlig slitasje og skader, vil vi være strengere på utstyr med overdreven slitasje og hull. Det kan være vanskelig å sette en fast mal, men vi oppfordrer til sunn fornuft og varsomhet.

Kort oppsummert:

• Ingen gul farge på tøy eller utstyr.

• Sjekk for slitasje og hull i utstyret ditt. Overdreven slitasje blir slått hardere ned på.

Vi ser frem til en spennende turnering. Lykke til!

Hilsen

Norges Paintball Liga